Ford A tips fortsat


Pitmann arm.

1-ScanDet er muligt at montere en 1½” kortere Pitmann arm. Det giver
lettere styring. Styrehuset kan stadig give udslag nok til at dreje
hjulene helt til begge sider.
ADVARSEL
Forsøg ikke at eksperimentere med at afkorte den originale
Pitmann arm. Det kan gå så galt som vist på billedet.
Der kan faas ny kort Pitmann arm.

 Vandpumpe

1-Scan 1-Scan-001

1-Scan-002
 Endeslør og slidt aksel er ofte aarsag til utæthed.
Vandpumpen kan ikke smøres tæt. Det bagerste leje
ind mod topstykket bør kun smøres mindst muligt, idet
overskydende fedt gaar i vandet og sætter sig i køleren.
Endeslør skal være .010″ som vist paa tegning.
Endeslør bestemmes af akselenden ind i topstykket.
Længde paa aksel kan tilpasses ved lægge svejsning
paa, eller bore hul i akslen, skære gevind og isætte
skrue/bolt. I begge situationer tilspasses endesløret
ved at slibe.
Grafitsnor bruges som pakningsmateriale i pakmøtrikken.
Det forreste leje, ved ventilatorvingen, er et rulleleje som
kører direkte paa akslen. Og for at skaane lejet/akslen bør
ventilatorremmen ikke strammes  for meget.
Der kan faas vandpumpe med kugleleje og permanent
tætning.

Motornumre.1-Scan


Gearstangen

scan-001

Fjederen der holder gearstangen, i topdækslet på gearkassen, kan volde
en del besvær. Fjederen er nem nok at faa af, men naar den skal monteres
igen, så opstaar problemet.
Paa denne tegning (fra USA klubblad) vises en simpel metode til at
montere fjederen igen.
Der er her brugt en gammel fil, enden hvor hæftet har siddet,
er formet som vist.
(NB:Det er kun nødvendigt at afmontere den ene skiftegaffel)


Farver under motorhjælmen

scan


ZENITH karburator

Zenith 1 Zenith 2