Om mig

Lidt om mig:

Jeg blev udlært som mekaniker først i 60-erne, hos Herning Motor Compagni, den daværende Ford-forhandler i Herning. Kort efter at jeg var udlært blev jeg indkaldt til militæret.

Efter rekruttiden blev jeg overflyttet til Hærens Tekniske Korps og kom paa sergentskole. Efter nogle måneder i Oksbøllejren i Vestjylland meldte jeg mig som FN-soldat, og tilbragte de sidste 6 maaneder af min værnepligtstid ved FN’s fredsbevarende styrker på Cypern.

Jeg fik næringsbrev d.22.juni 1965. De første 10-11 aar gik tiden med reparationer af traktorer og personbiler. l 1976 var jeg efterhaanden blevet indvolveret så meget i arbejdet med veteranbiler, at jeg tog springet til at droppe arbejdet med de dagligdagskøretøjer, til kun at arbejde med veteranbiler. Det blev til ialt 51 aar som selvstændig erhvervsdrivende.

Importen af reservedele til Ford A begyndte saa smaat, og senere kom Ford T reservedele ogsaa til. Reservedelslageret talte over 2000 numre i reservedele til Ford T 1909-27 og Ford A 1928-31.

Fremstilling af karosseridele og reparationsstykker i karosseriplade (ingen glasfiber i gamle biler,TAK) blev en stor del af mit daglige arbejde. Sortimentet var paa over 100 forskellige dele til Ford T og Ford A. Jeg fik ogsaa jævnligt specielle opgaver med fremstilling af specielle karossridele. 40 aar er gaaet, udelukkende med veteranbiler, hovedsagelig med Ford A som dagligt arbejde.

Mine karosseridele har ogsaa fundet vej over dammen til USA. Snyder’s Antique Auto Parts,  Ohio, USA var den store aftager. Specielt tagstykkerne over dørene paa Ford A Tudor, det blev til ca. 6000 stk. Det vil sige at mindst 3000 Ford A i USA kører med dele fremstillet her.

Igennem aarene der er gaaet, har jeg foretaget en del helrestaureringer af veteranbiler.
Du er altid velkommen til at henvende dig. gode raad, hvis saadanne haves, er gratis.

Min første bil var en Ford A 1930 tudor. Den blev i 1967 solgt til fordel for en Ford A Standard Coupe 1930. Senere har jeg saa byttet denne Standard Coupe til en Ford A Sports Coupe 1931, som nu er restaureret.og indregistreret, Y 4211.

Min første bil, Ford A 1930 Tudor, solgte jeg til en god bekendt, han har nu restaureret den og har megen glæde af den.

Min Ford A 1928 Pickup restaurerede jeg i 1981, og har siden kørt mange kilometer i den, og deltaget i mange løb og arangementer. Min Pickup var oprindelig en Tudor. SOLGT

Min hobby er MG-biler. Jeg købte i 1979 en MG-TA aarg. 1 936 i England, den nu er restaureret og indregistreret, Ø 7007.

Jeg har ogsaa en MGC-GT aarg. 1969, en herlig bil med 6 cyl.motor, el.overgear, traadhjul m.v. Jeg har kørt mange kilometer i den. For tiden er den opklodset, men den kommer nok ud at køre igen en dag. Min MGC-GT er en “California-bil”, den var helt fri for rust da jeg købte den, og der har aldrig været svejset i karosseriet.